Már csak a Lada népszerűbb a kínai autóknál Oroszországban
A tízes toplistán hat márka kínai.
A hatalmas távol-keleti országban rengeteg, globális szinten szinte ismeretlen márka működik. A többségük új piacokat is keres.
Korábban sem volt ritka, hogy Japánból hoztak be jobbkormányos használt autókat Vlagyivosztokon keresztül, de most jóval nagyobb mennyiségre van kereslet.
Követik a többi nagy autóipari céget, amelyeknek gyártási egységeik is voltak az országban, ahol nem csak az ellátás, de a kereslet is összeomlott mára.
Csaknem 30 százalékkal estek ez eladásaik az első fél évben.
Ez tűnik most a kedvezőbb forgatókönyvnek, ha a harmadik negyedévre rendeződnek a gyártási és forgalmazási nehézségek.
És kicsit keletebbre költözött, az oroszoknak gyártják majd a modellt.
Kivonul a Volkswagen spanyol autómárkája, a Seat Oroszországból – közölte a német autógyár kedden.
A japán Nissan Motor Co. jövő áprilisban az orosz piacon mutatja be újjáélesztett Datsun márkáját.
Januárban a második legnagyobb dél-koreai autógyártó a Kia Motors Corp. adta el legtöbb autót Oroszországban az AvtoVAZ után.